Po linku do klienta

0
351

Linki sponsorowane to jedna z najpopularniejszych form reklamy w Internecie. Coraz więcej przedsiębiorców i firm skorzystało z nich po akcji organizowanej przez Google, która popularyzowała linki sponsorowane jako sposób na promowanie swojej strony w Sieci. Co przemawia za linkami sponsorowanymi jako metodą reklamowania się w Internecie?

AdWords czyli linki sponsorowane są jednym z najczęściej stosowanych sposobów promowania swojej firmy w Internecie. Skąd ta popularność? Powodów jest kilka. Przede wszystkim uruchomienie kampanii linków sponsorowanych nie jest drogie ani pracochłonne. Można to zrobić samodzielnie (w Internecie nie brak wskazówek od Google jak to zrobić) lub zlecić specjalizującej się w tym firmie. W obu przypadkach (przy założeniu, że kampania została dobrze przygotowana i jest już opłacona) można być pewnym, że nasza reklama szybko pojawi się w Sieci (może to być kwestia na przykład jednego dnia). Tym linki sponsorowane różnią się od pozycjonowania, na efekty którego trzeba trochę poczekać (w zależności od trudności wyrażenia może to zając kilka tygodni, a nawet miesięcy).

Przez swoją szybkość linki sponsorowane świetnie nadają się do przeprowadzania sezonowych kampanii reklamowych. Przykładem może być tu sklep ogrodniczy, który choinki będzie promować raczej w grudniu, przed świętami Bożego Narodzenia. Wiosną będzie starał się zintensyfikować reklamę nawozów albo narzędzi ogrodniczych, których na progu nowego sezonu będą poszukiwać jego klienci. Późna wiosna i lato to czas grillowania i wtedy warto promować swoją ofertę grilli. Kiedy sezon na określony typ produktów lub usług mija, wtedy bezproblemowo zmieniamy hasła, na które promujemy naszą stronę internetową. Pozycjonowanie nie dawałoby nam aż takiej swobody kształtowania reklamy.

Z kampanią linków sponsorowanych możemy docierać do klientów z określonego regionu lub miasta. Ciekawostką jest też to, że możemy zawęzić wyświetlanie się naszych reklam do określonych godzin lub dni w tygodniu. Nie jest też problemem określenie dziennych limitów wydatków na reklamę. W ten sposób zyskujemy pewność, że nasza kampania potrwa dokładnie tyle czasu, ile chcemy.